23 Januari.

Carla och jag akte in till Belo Horizonte tidigt i morse.
Vi gick till en jattestor inomhusmarknad dar man kunde kopa allt i fran hundvalpar, katter, pafaglar till tarotkort, hemmagjorda fotoalbum till doda griskultingar i kottstanden - det var verkligen inte kul att se.
Det gjorde ont i mitt lilla hjarta.

Det blev lite saker inhandlade.
Efter det satte vi och pa en uteservering och drack ol och kollade pa skatare.
Platsen vi hittade paminde lite om medborgarplatsen i Stockholm, men manniskorna och atmosfaren.

Nar vi stod och vantade pa bussen kom det fram en sjuttioarig gubbe till mig och sa att jag var jattevacker, han pratade jattelange, det gick liksom inte upp for honom att jag inte talade samma sprak. Carla sa det flera ganger men det sjonk inte in.
Efter ungefar fem minuter sa fragade han mig om han fick pussa mig.
Jag skakade pa huvudet, men han insisterade verkligen.
Fort sa demonstrerade han pussen pa min arm (utan mitt medgivande) sen pekade han annu en gang pa min kind och jag skakade aterigen pa huvudet - DA tog han tag i min nacke och drog fram mitt ansikte sa att han kunde pussa mig pa kinden.
Carla stod under hela den har tiden och asgarvade sa ingen hjalp fick jag.
Till sist skulle han ga och da sa han att han tyckte att Carla skulle gifta sig med mig for att jag var sa vacker.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0