20 Januari.

Det blev inte så att vi åkte till Rio de Janeiro i går. Förhoppningsvis kommer vi iväg i början av nästa vecka.
Jag solade hemma hos Elenice i förrgår. Låg i solen i ungefär två timmar. Märkte inte att jag fick färg.
På eftermiddagen var jag så röd på hela baksidan av kroppen, och jag kan tala om för er - Jag har aldrig haft så ont i min hud som jag har haft de här senaste dagarna.
Jag kan knappt gå, sitta eller ligga ner. Minsta rörelse är rena tortyren.
Carla gick och köpte kräm till mig på apoteket och varenda gång hon smörjer in mig så gråter jag av smärta.

Jag vet att det är mitt eget fel. Att jag var oerhört korkad som låg i solen så länge. Det kommer jag onekligen aldrig någonsin göra om.
Det här är en av anledningarna till att vi inte åkte till Rio i går. Hur skulle jag kunna sitta på en buss i 6 timmar med min brännskada? AJAJ.

Runt 23.00 i kväll kom världens storm, öronbedövande åska och hundratals blixtar, regn och rusk.
Riktigt läskigt, hela huset skakar när det åskar.

Min fina kisse ligger här tätt bredvid mig och jag ska nu återgå till att läsa Da Vinci koden som jag hittade i en bokhandel. Gissa om jag blev lycklig?! Äntligen hittade jag en bok på engelska! :D

Hoppas att alla mår bra. Och pappa, om du läser det här. Kan ni ringa mig? Jag tänker väldigt mycket på Mimose och jag vill gärna höra hur hon mår.


Kommentarer
Postat av: Anonym

Hej Linnea.Jag har läst brev hos Anki.Synd du har brännt, två tim,när det räcker med 20 min.Nu har de bytt fönster i lägenheten, blev mycket varmare.Ute är det mycket varmare o,några minus på natten.Du har det så skönt och vacker natur,blommor,fåglar,djur,passa på och njut.De pratar hela tiden om Haiti och på CNN.Synd om folket de har haft orkaner varje år m.m.Kram mormor Elly och Heikki. Puzza Fladder musen krama Kalkonerna Krama ett träd. Hälznigar heikki

2010-01-21 @ 17:00:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0