26 November, fler bilder.

Jag överdriver inte om jag skriver att det känns som om jag håller på att rinna bort. Haha.
Det är så himla varmt, rummet vi fick flytta in i i går är rena bastun.
Vi har två fläktar igång där inne men luften som dom blåser runt är så varm att jag bränner mig på den.
Just nu sitter jag och dricker färskpressad ananasjuice. :)
Vi har en jättestor skål med fruktsallad i Carlas och mitt kylskåp. Med mango, minibananer, vattenmelon, ananas och vindruvor i.
Jag längtar tills det är tillräckligt kallt för att vi ska äta det. :D

Varenda morgon som jag stiger upp och går ut så slås jag alltid av samma tanke - hur fantastiskt fint det är här.
Fåglarna som kvittrar så gulligt och husen som är så charmiga, och all god glass och läsk.

Jag längtar inte hem det minsta. Under ett kort ögonblick kan jag komma på mig själv med att längta efter att frysa, men det tanken släpper jag snart.
När jag kommer fram till att livet här är så mycket bättre än livet hemma.

Om Bella och Sara kunde komma hit så skulle jag vara komplett.

Min Ipod är kokhet. Jag brände mig nästan på den när jag tog upp den för en stund sen.


Carla. Första dagen, hemma hos Elenice.


Gården som vi bor på mest. Huset till höger är där vi har vårt rum.


Den fina kollibrin som kommer dagligen. Vi ska ta bättre bilder på den.


<3


Carlas lillebror Rafael tömmer en kokosnöt.


Kossor vid och i sjön. haha


Brasilien i mitt hjärta.


Fisken i muggen fångade Carla med sina händer. Den var så liten och söt.

Kommentarer
Postat av: Isabella

Du ser så lycklig ut! Mår bra av det :) på måndag klockan 20.00, kan vi ha en "facebook-dejt" då? svara under dagen eller imorgon på min blogg :) Saknar dig!

2009-11-28 @ 11:12:26
URL: http://gamman.blogg.se/
Postat av: Birgit

Det låter jättehärligt. Du är duktig på att skriva. Elly hälsar igen. Heikki och Elly kom inte in på din blogg nu i helgen. Idag har vi mumsat på lussebullar :)

2009-11-29 @ 21:47:26
Postat av: Elly heikki

Kram 1958 Spela sverige mot brasilen VM I fotboll

2009-11-30 @ 10:58:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0