12 December.

Jag sitter ute på Carlas morfars tomt med datorn i knät. Mina cigaretter är slut, guranan likaså.
Carlaälskling sover och jag vill gå till den lilla kiosken tvärs över gatan och köpa nytt.
Kanske jag kan försöka få med mig Rafael.
Men han kommer nog inte förstå vad det är jag vill. haha.
Eller jo, med lite teckenspråk fungerar allting. :)

Jag kan inte minnas senast jag kände mig så hel. Carla har klistrat ihop mitt liv så fenomenalt i snart två år.
Och jag vill ingenting annat än att spendera resten av mitt liv med mitt lilla charmtroll.

Det verkar som om den korta regnperioden är borta nu.
Ännu en gång är det minst trettiofem grader och stekande sol. (:
Jag satt en stund i solen i morse och försökte få färg på mina ben, men det är för varmt.
Jag klarade nog ungefär tjugo minuter innan det kändes som om jag skulle krevera.

Känner mig fakstiskt också lite trött, kanske borde gå och lägga mig med Ipoden i öronen och ta en powernap?
Senare i dag ska vi hem igen eftersom vi har skickat kläder på tvätt.
Ett kilo tvätt för 5 reais (= 5 gånger 4 = 20 kronor) Men vi skickade mer än ett kilo. Ändå, jag tycker att det är billigt för vår lathet.

Här har dom inga tvättmaskiner som vi har i Sverige. Tvättmaskinerna här tvättar bara tvätten, man måste skölja bort tvättmedlet själva och sedan stoppa ner det igen och hälla i sköljmedel för att sedan upprepa samma sak igen.

Tänt om man bodde här och hade en familj på 5 personer! Det skulle ta minst två dagar att tvätta allting.
Vi har det bra i Sverige.

Nästa vecka ska Carla och jag antagligen åka in till city och kolla i affärer och gå på någon marknad som Carla sa var rolig.
Det ser jag fram emot.
Men bussresan på en timma i denna hetta är mindre kul.
Lätt värt det. <3

I morgon är det lucia och jag har ingen som helst julstämmning. Julen känns så fatalt långt härifrån.
Det är lika bra, jag är inget stort fan av Julafton.
Men en julklapp till Carla måste jag ju hitta!

Kommentarer
Postat av: HEIKKI OCH ELLY

VI är glada och glada, GE henne En MunPUSS Heikki-ELLY

2009-12-13 @ 08:07:23
Postat av: Isabella

Okej men det är viktigt att du smörjer in dig om dagarna också men att du kanske tar en lägre solskyddsfaktor för du kan få hudcancer och andra otrevligheter.



Okej kan fråga på min Ica men funderar på att köpa på Ikea. Eller fråga bryggan om de har några. Det löser sig.



Jag har varit sugen på mango flera dagar. Så orättvist :P

Hur går det med godiset? Äter du mest frukt nu?

Puss!!

2009-12-16 @ 20:14:08
URL: http://gamman.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0